شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳  |  Saturday, 14 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

علیرضا حسینی، تهیه کننده و عضو هیات رئیسه خانه سینما معتقد است: آنچه که بیش از پیش بر عرصه فرهنگ و هنر سایه افکنده و چالش ایجاد کرده، صرفا به نوع  ژانر آثار نمایشی ختم نمی شود، بلکه بزرگ ترین مشکل در راستای اقتصاد سینما، کمبود سالن های سینمایی است که  از این رو ما نیازمند هستیم تا سالن های بیشتری را افتتاح کنیم؛ در کل ما به حدود ۴ هزار سالن احتیاج داریم که هم اکنون فقط حدود ۱۰۰۰ سالن افتتاح شده و در راستای ارائه آثار نمایشی به مخاطب خدمات می دهد.

هیچ جشنواره‌ای در دنیا نیست که بدون فیلم‌های سینمایی ایران مطرح باشد/ یکی از معضلات  عرصه  فرهنگ و هنر، مشکل کمبود سالن است نه ژانر‌های نمایشی!

علیرضا حسینی، تهیه کننده و عضو هیئت رئیسه خانه سینما گفت: مهم ترین سفیر فرهنگی ما بعد از انقلاب، سینما بوده، سالی که آقای کیارستمی با فیلم طعم گیلاس جايزه گرفت، هزارمین جايزه بین المللی ما بود، از آن موقع تا حال به دو هزار جايزه بين المللی رسیدیم و تقریبا هیج جشنواره ای در دنیا نیست که بدون حضور فیلمی از ایران مطرح باشد.

وی در ادامه گفت:  این دو سه سال اخیر تعدادی از سینماگران دچار چالش و اختلاف با یکدیگر شدند که این امر سبب شد فضا برای همکارانشان ناامن گردد که البته خوشبختانه این فضا زود رفع گردید. البته  در راستای فرهنگ و هنر نیاز است تا مدیران فرهنگی ما و مسئولان سیاسی بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشند و سینما را دشمن نبینند، چرا که سینما همیشه در خدمت فرهنگ و هنر بوده است.

این عضو هیات رئیسه خانه سینما در ارتباط با نظام نامه اکران گفت: من با هیچ محدودیتی موافق نیستم؛ سینمای کمدی مخاطب خاص خود را دارد و مردم هم نیاز به این سبک دارند و آن را دوست دارند و از آن لذت می‌برند؛ مشکل ما این است که سالن سینما به اندازه کافی نداریم؛ یعنی ما باید حداقل ۴ هزار سالن داشته باشیم که در حال حاضر به ۱۰۰۰ سالن نزدیک شدیم.پس مشکل ژانر و نوع فیلم ها نیست، مشکل کمبود سالن است که اگر در این زمینه عملکرد و تمهیدی اخذ گردد وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.بنابراین هیچ ایرادی ندارد که سینمای کمدی، بیش از دیگر آثار نمایشی جریان داشته باشد چرا که نیاز مخاطب است و سینمای فرهنگی و کار های دیگر هم میتوانند جایگاه خودشان را داشته باشند.

گفت و گو از : دینا محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شبکه نسیم با روی کار آمدن دولت پزشکیان

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

۰۹:۰۰  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
خبر‌های کوتاه ورزشی

درخشش تیم میکس کامپوند ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

۲۳:۳۹  -  ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها